FAQ

Haluaisin tehdä varauksen yhteen huviloistanne, miten se onnistuu helpoiten?

Varauksen tekeminen onnistuu suoraan nettisivuiltamme, lähettämällä varauspyyntö. Halutessanne varauksen voi myös tehdä sähköpostilla tai puhelimella. Majoitusvaihtoehtojen vertaileminen onnistuu helposti sivuiltamme, voitte myös lähettää meille avoimen pyynnön jolloin suosittelemme teille sopivia vaihtoehtoja. Voimme tehdä tarkemman tarjouksen mitä enemmän tietoa annat matkastasi: päivämäärät, henkilömäärä, matkakohde/-kohteet, majoitusbudjetti, minkälaista huvilaa etsit tai mitä muuta kaipaat huvilalta. Voimme näin tarjota teille useampia vaihtoehtoja.

Kuinka maksan varauksen ja milloin maksut täytyy suorittaa?

Maksaminen onnistuu kaikissa suomalaisissa verkkopankeissa tai Visa- / Mastercard -luottokorteilla. Huvilan varausmaksu tulee maksaa varaushetkellä ja varaus astuu voimaan vasta kun varausmaksu on maksettu. Loppumaksu tulee maksaa viimeistään 9 viikkoa ennen matkan alkua. Tarkemmat varaus- ja maksuehdot näet tästä linkistä.

Kuka huvilat omistaa? Voiko huvilassa asua muitakin lomamme aikana?

Omistajat ovat usein paikallisia henkilöitä. Kun vuokraatte kauttamme huvilan tai huoneiston, se on yksinoikeudella teidän käytössänne. Joissakin huviloissa kohteen omistaja tai asioiden hoitaja saattaa asua samassa pihapiirissä, erillisessä rakennuksessa ja voi mahdollisesti auttaa teitä kysymyksissänne lomanne aikana.

Kuinka paljon etukäteen huvila tulisi varata vai voinko varata ns. äkkilähdön?

Huvilan voi varata myös lyhyellä varoitusajalla. Yleisesti ottaen kesäkuukausien (kesäkuu-syyskuu) viikot varataan hyvissä ajoin, joten mitä aiemmin olette liikkellä, sitä enemmän löytyy vapaita vaihtoehtoja.

Pitääkö meidän tuoda omat lakanat ja pyyhkeet?

Ulkomaan kohteissa ei tarvitse, vaan lakanat ja pyyhkeet kuuluvat aina vuokrahintaan. Poikkeuksista on maininta huvilan profiilissa. Suomen kohteissa käytännöt vaihtelevat huvilakohtaisesti.

Mistä tiedän minkälaisia mahdollisia lisäkuluja varaukseeni voi tulla?

Huvilakohtaiset pakolliset sekä valinnaiset lisäkulut on kerrottu nettisivullamme jokaisen huvilakohteen profiilissa. Mahdollisia lisäkuluja voi tulla esimerkiksi loppusiivouksesta, lämmityksen käytöstä, tai tilaamistanne lisäpalveluista, mutta näistä on aina ilmoitettu etukäteen kohteen tiedoissa tai viimeistään varauksen yhteydessä. Tavalliset energiakulut sisältyvät vuokrahintaan, jollei toisin ole mainittu.

Mikä on turistivero?

Joissain kohteissa peritään matkustajilta turistiveroa. Tämä on eräänlainen ympäristömaksu, joka joko kuuluu huvilan vuokrahintaan tai maksetaan paikan päällä. Huvilan profiilissa on kerrottu, jos kyseisessä kohteessa peritään turistivero. Turistiveron suuruus vaihtelee paikkakunnittain (alkaen noin 1 euro/päivä/henkilö).

Mistä löydän huvilan tarkan osoitteen?

Saatte huvilan tarkan osoitteen saapumisohjeiden yhteydessä maksettuanne loppumaksun. Huvilan tarkkaa sijaintia voi pyytää myös ennen varausta.

Mistä saamme huvilan avaimen?

Saapuessanne huvilalle vastassa on huvilan omistaja / asioiden hoitajan, joka opastaa teitä myös käytännön asioissa huvilalla.

Mihin aikaan voimme saapua huvilalle?

Check-in ajat ovat huvilakohtaisia ja ne vaihtelevat 14.00 - 16.00 välillä. Check-in ja check-out ajoissa on yleensä joustoa riippuen edellisten / seuraavien asiakkaiden aikatauluista.

Onko huvilalla parkkipaikkaa?

Parkkipaikkojen saatavuus on huvilakohtaista. Parkkipaikasta on maininta huvilaprofiileissamme.

Miten toimimme lähtiessämme? Avainten jättö?

Loman lopussa huvilan kunto tarkastetaan omistajan / asioiden hoitajan kanssa. Mikäli huvilalla on kaikki kunnossa, saatte pidätetyn takuuvuokrasumman takaisin. Käteisellä maksetun takuuvuokran saatte paikan päällä. Luottokortilta pidätetty takuuvuokra palautuu noin 1-3 viikon sisällä.

Onko loppusiivous pakollinen?

Loppusiivous ulkomaan kohteissamme on aina pakollinen ja joissakin huviloistamme se kuuluu vuokrahintaan. Osassa huviloistamme siivouksesta peritään lisämaksu ja tämä näkyy huvilanprofiilitiedoissa.

Onko huvila vuokrattava aina lauantaista eteenpäin yhdeksi viikoksi vai ovatko muutkin vuokra-ajat mahdollisia?

Sesonkiaikaan heinäkuu-elokuu välillä käytäntö kaikissa huviloissamme on yleisesti lauantai-lauantai ja 7 vuorokauden vuokra. Näiden kuukausien ulkopuolella joissakin kohteissa on joustoa ja voitte tiedustella poikkeavia ajankohtia varatessanne. Voimme myös suositella hyväksi havaittua vaihtoehtoa varata hotelli 1-2 yöksi lentopäivien ja huvilan vuokrapäivien välille.

Onko varaaminen turvallista?

On. Villada on täysin kotimainen toimija, joka tarjoaa paikan päällä tarkastettuja laatuhuviloita. Takaamme turvallisen varauksen aina maksusta paikan päälle saapumiseen ja suomenkielinen asiakaspalvelu on saatavillanne lomaa ennen, sen aikana ja myös matkan jälkeen. Kesän 2017 aikana yli 4000 suomalaista vietti lomaansa Villadan kautta varatuissa huviloissa.

Voinko varata kuljetuksen lentokentän ja huvilan välillä teidän kautta?

Kyllä. Concierge palvelumme kautta on mahdollista saada niin lentokenttäkuljetukset kuin muutkin palvelut kaikkiin huviloihimme.

Kaikki huvilanne ovat todella isoja? Onko teillä tarjota mitään kahdestaan matkustavalle pariskunnalle?

Kyllä. Osa huviloistamme on vuokrattavissa huoneittain, eli aina ei tarvitse vuokrata koko huvilaa. Valikoimassa on myös laajalti erilaisia huoneistoja sekä pienempiä huviloita.

Onko sinulla kysymys, johon et saanut vastausta vielä?

Mikäli sinulla on mitä tahansa kysyttävää liittyen huvila varaukseesi, voit lähettää sähköpostia osoitteeseen info@villada.fi